English: 3°B

Junio 1
Buenos días nos encontraremos en nuestra vídeo llamada por google  meet
Publicaré el link a las 10:20 en classroom
La clase inicio 10:30 a.m.
Gracias
Teacher Claudia




May 20th
Good morning
Youcan find the class of today in this link:Class 3°B (may 20)

Thank you so much
Teacher Claudia







May 17th

Buenos días en este link encontrarán las diapositivas del día de ayer por su algún estudiante desea consultarlas  Numbers 
Feliz día
Claudia


Meeting
Virtual class 3°B May 18th
Lunes, 18 de mayo10:30 – 11:15am
Descripción:Claudia Benitez le está invitando a una reunión de Zoom programada. Unirse a la reunión Zoom https://us04web.zoom.us/j/7190444267?pwd=ckNMQ29zdEJHU3NqWnNESWU1QzBkQT09 ID de reunión: 719 044 4267 Contraseña: 978863




NOTA:
Como ya todos los estudiantes tienen su cuenta G SUIT (@a.colegionazaret,edu.co ), empezaremos a trabajar desde la plataforma de classroom, y lo primero que debemos hacer y facilitando a ustedes este proceso, les he enviado a ese correo la invitación para ingresar al curso de English 3°B, más adelante desde la institución se les explicará el manejo, pero si quería explicarles esto, ya que al abrir el correo encontrarán la invitación, agradezco que TODOS puedan realizar con éxito este registro.
Quedamos en espera de indicaciones institucionales para dar inicio al manejo de la plataforma.


Teniendo en cuenta el cambio de plataforma los docentes también tenemos una cuenta de correo institucional, el cual es claudia.benitez@colegionazaret.edu.co siendo este desde ahora nuestro medio de comunicación.

Thank you
Teacher Claudia







May 12th
You find the actvity class in this link Class 3°B May 13rd, thank you.
Teacher Claudia

May 10th

                                     Mother's Day Crafts for Infants | Happy mother day quotes, Happy ...






















Virtual class grade 3°B May 11th
Lunes, 11 de mayo10:30 – 11:15am
Descripción:Claudia Benitez le está invitando a una reunión de Zoom programada. Unirse a la reunión Zoom https://us04web.zoom.us/j/7190444267?pwd=ckNMQ29zdEJHU3NqWnNESWU1QzBkQT09 ID de reunión: 719 044 4267 Contraseña: 978863


May 6th

Buenos días

Los estudiantes grabarán un vídeo en el cual ellos van a describir alguna parte de su casa, para ello usaran la pregunta how many y darán la respuesta ya sea con there is o there are. Se deben describir  mínimo 6 elementos.  El plazo de entrega será el próximo lunes 11 de Mayo.


EJEMPLO
I describe my bedroom

How many beds are there in bedroom ?
There is one bed.

Thank you
Teacher Claudia


May 3rd

Virtual class 3°B May 4th
Lunes, 4 de mayo10:30 – 11:15am
Descripción:Claudia Benitez le está invitando a una reunión de Zoom programada. Unirse a la reunión Zoom https://us04web.zoom.us/j/7190444267?pwd=ckNMQ29zdEJHU3NqWnNESWU1QzBkQT09 ID de reunión: 719 044 4267 Contraseña: 978863
Thank you.
Teacher Claudia



April 29th- 2020

Good morning

This is the activity for today
Click this link
https://drive.google.com/file/d/1xzrbvUWtzUk2IgwkGY41abwKgnJBLYcO/view?usp=sharing

Thank you
Teacher Claudia

April 27th
Buenas tardes les dejo la presentación de power point
How many......? ver en este link
https://drive.google.com/file/d/1Y9WDi60YAAdvksomC7kOToFNX3UoQJJj/view?usp=sharing

Con gusto
Teacher Claudia

April 26th

Good morning dear students



Virtual Class 3°B
Lunes, 27 de abril10:30 – 11:15am
Descripción:Claudia Benitez le está invitando a una reunión de Zoom programada. Unirse a la reunión Zoom https://us04web.zoom.us/j/7190444267?pwd=ckNMQ29zdEJHU3NqWnNESWU1QzBkQT09 ID de reunión: 719 044 4267 Contraseña: 978863

Thank you
Claudia Benítez




21st April

Section 3: Wednesday , April 22th, 2020
Topic: THERE IS – THERE ARE/ EVALUATIVE  ACTIVITY
Development:
1)      Students will choose 6 elements from the picture below. 3 of them should be singular nouns and 3 of them should be plural nouns. Using the words the students will write sentences using there is or there are. (don’t draw the picture)
EXAMPLES
There is a light
There are walls
YOU SHOULD  SEND  THIS  ACTIVITY  TO  MY  MAIL (plazo hasta el viernes 24th)

Thank you
Teacher Claudia



Buenos días cordialmente invitados a la clase online

Lunes, 20 de abril10:30 a.m. – 11:30am
Descripción:Claudia Benitez le está invitando a una reunión de Zoom programada. Unirse a la reunión Zoom https://us04web.zoom.us/j/7190444267?pwd=ckNMQ29zdEJHU3NqWnNESWU1QzBkQT09 ID de reunión: 719 044 4267 Contraseña: 978863




Tips para tener en cuenta: 
  • Elegir in espacio adecuado para recibir la clase.
  • Alistar los útiles escolares.(cuaderno, cartuchera, PC 
  • encendido)
  • Estar en línea 3 minutos antes de la clase virtual. 
  • Silenciar el micrófono una vez esté dentro de la clase virtual.
  • Aprovechar al máximo la clase virtual. 
  • Desactivar la cámara para no afectar la velocidad de la conexión. 
  • Realizar preguntas por el chat, acordes a lo que se está explicando para poder solucionar en lo posible todas las inquietudes. 
  • Gracias por su buena disposición.
Thank you 
Teacher Claudia





VIRTUAL CLASSES SECOND TERM


APRIL 15th

WELCOME BACK
Queridos padres y estudiantes reciban un cordial saludo deseando mucha salud y bendiciones 
a sus hogares.

El día de hoy iniciamos nuestro segundo periodo escolar. Para ello seguiremos el horario que ha sido estipulado para trabajar la asignatura, el cual se encuentra publicado en la página web de la institución.

En el caso de 3°B tenemos los días Lunes  (10:30 a.m -11:30 a.m) y Miércoles(8:00 a.m-9:00 a.m).
La clase de los días Lunes serán un espacio para encontrarnos en clase virtual  sobre la temática que se esté trabajando así como de explicaciones sobre algún  aspecto del tema que no se haya comprendido. Esta clase la iniciaremos a partir del próximo Lunes; enviaré por este medio con anterioridad el link y/o la plataforma en la cual realizaremos estos encuentros.
En las clases de los días Miércoles, enviaré actividades y talleres prácticos. Las actividades que sean solicitadas (en las sesiones se especificará si se deben enviar) deberán ser enviadas al correo,  Si los estudiantes tienen algunas dudas respecto a las actividades propias ACADÉMICAS (tareas, actividades) estaré dando respuesta a dichas inquietudes en el chat Hangouts que está vinculado con la cuenta de Gmail  (No vídeo llamadas) . Mi correo es teacherclaudia.benitez313@gmail.com

Agradezco nuevamente todo el empeño y responsabilidad mostrados durante el primer periodo y los invito a continuar con ese mismo ánimo y entrega.

A continuación publico la primera sesión de este periodo. Por favor dar click en el link y descargar la sesión. https://drive.google.com/file/d/1f_k8cCeebyjK1ZJqnjCJ5rwKAtp8expy/view?usp=sharing ( si se les presenta algún problema al abrir el link adjuntó la sesión en word)

APRIL 15 

LESSON ONE

TOPIC: THERE IS-THERE ARE: EXPLANATION

1. Students will watch the tutirial videos about there is and there are, expressions used for talking about existence.


2. Students will copy in the notebook tyhe following chart with the explanation about the topic:


                  THERE IS = HAY = THERE ARE

You use “there is”  for SINGULAR NOUNS

You use “there are” for  PLURAL NOUNS

+ There is a car
+There are 3 cars
+ There is a teacher
+There are some teachers
 -   There is not a car
-There are not  cars
  -  There is not a teacher
-There are not  teachers

  Is there a car? Yes, there is/
  No, there isn´t

Are there cars? Yes there are/
No there aren’t.

Is there a teacher? Yes, there is/ No, there is not

Are there teachers? Yes there are/
No there aren´t.


3. PRACTICE EXERCISES (copy in the notebook)

Complete the word with the correct expressions THERE IS or THERE ARE:

a. ______________________ some pictures.
b. ______________________ a carrot.
c. ______________________ 10 girls.
d. ______________________ some students.
e. ______________________ an apple.
f. ______________________ many doctors.
g. _____________________ one tree.

h. _____________________ glasses of water.
 No es necesario enviar esta actividad al correo, ya que estamos comenzando un nuevo tema pero si es importante practicar.

Thank you
Teacher Claudia







Dear students
Congratulations on your success. You have made me proud. Keep up the good work. Your dedication, enthusiasm and hard work lead you get  great achievements.
You have done your best effort.

VIRTUAL ACTIVITIES
Section 6, April 3st 2020
Topic:  WEATHER AND CLOTHES
Development
1.       Students will play the games about weather and clothes in order to practice the vocabulary.






YOU SHOULD NOT  SEND THESE ACTIVITIES



Section 7, April 1st 2020
Topic:  CLOTHES    ( practice and enjoy)
Development

1. 1)   Students will play an interactive game about clothes and they will draw in the notebook the man and the woman that are using summer clothes. Use the colors of the clothes showed in the game.




                YOU SHOULD NOT SEND THIS ACTIVITY

Thank you
Teacher Claudia





Section 5 and 6, March 30th 2020
Topic: REVIEW  WEATHER (practicing class)
Development
1.     Students will play an interactive game about different weather. Then they will have to draw and to write one sentence for each couple of words formed in the game.





EXAMPLE:


It is rainy






2.    Students will play an interactive game about clothes and they will draw in the notebook the man and the woman that are using summer clothes. Use the colors of the clothes showed in the game.
In this game students will practice  this topic : https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/games/teddy-dresser

YOU SHOULD NOT  SEND THESE ACTIVITIES

Thank you 

Teacher Claudia






Section 4 

CLOTHES AND WEATHER: GAMES

1. I send the followings links where you will find games about clothes and weather that will help you practice. Have fun!

https://www.eslgamesplus.com/weather-clothes-vocabulary-memory-game-for-esl/

https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/

https://www.freddiesville.com/games/clothes-word-search-puzzle-online/
Claudia Benitez
English Teacher



Section 3, March 24th   2020
Topic:  CLOTHES
Development

1.     Students will watch the video about clothes and they will copy the vocabulary in their notebooks.(this activity should not be sent) 

2.    Evaluative activity
Record a short video of you when you will describe your clothes. This activity should be sent on Friday 27th


EXAMPLE.

I am wearing red skirt, blue shirt, black shoes, etc…

Thank you
Teacher Claudia


Marzo 20


Buenos días queridos estudiantes los felicito por su disponibilidad y entrega durante esta semana, se siento orgullosa de ustedes por la responsabilidad que han demostrado. La invitación para este fin de semana es compartir en familia y quedarse en casa. 

                                                
Compartir en familia.
Comparte tus cosas favoritas
con tus personas favoritas.


-Por parte de psicología, se creó un blog, donde se publicarán diferentes artículos de interés, propuestas de manejo del tiempo libre, documentos que pueden ser de utilidad para los estudiantes, padres y/o cuidadores, con el fin de favorecer el tiempo de trabajo en casa. A continuación encontrarán la dirección del blog:   https://soniapsico2020.blogspot.com/


Quiero informarles que no todas las actividades que se programan deben ser enviadas al correo; sólo se enviarán aquellas que se pidan.

Para tener evidencia de las actividades realizadas en casa, cuando se les pida enviar una de las actividades, sacar una foto  y enviar el archivo especificando:  nombre del estudiante o la estudiante y  grado, enviarlo al correo (teacherclaudia.benitez313@gmail.com).

Aprovecho para agradecer la disponibilidad, la colaboración y el empeño mostrado en la realización de estas actividades.

Claudia Benitez
English teacher.

CENTRO EDUCATIVO SAGRADA FAMILIA DE NAZARET
“Educamos la mente y el corazón de las nuevas generaciones”
“Nazaret, nuestra casa común”
PLANNING
GRADE: 3rd
TEACHERS: Fanny- Claudia

TERM:1

COMMUNICATIVE APPROACH:  Linguistic - Discursive - Sociolinguistic - Pragmatic
INSTITUCIONAL DIMESIONS:  Attitudinal – Praxis- Knowledge - Ways of communication - Method

Section 2: Friday, March 20th 2020
Topic:  THE WEATHER
Development:
1)     Students will watch and listen the song about the weather in order to practice the vocabulary learned.


2)     The students will look for 5 images of places in magazines where they can see different weather. They will cut them and stick on their notebooks to write to each one of them descriptive sentences like in the example.

EXAMPLE

HOW IS THE WEATHER LIKE IN RUSSIA?
 It is cold, it is snowy and it is cloudy.







Note: Take a photo of this activity and send to the mail  during  march 24th.
Thanks
Teacher Claudia



 Tuesday, March 17th 2020

CENTRO EDUCATIVO SAGRADA FAMILIA DE NAZARET
“Educamos la mente y el corazón de las nuevas generaciones”
“Nazaret, nuestra casa común”
PLANNING
GRADE: 3rd
TEACHERS: Fanny- Claudia

TERM:1

COMMUNICATIVE APPROACH:  Linguistic - Discursive - Sociolinguistic - Pragmatic
INSTITUCIONAL DIMESIONS:  Attitudinal – Praxis- Knowledge - Ways of communication - Method

Section 1: Tuesday, March 17th 2020
Topic:  THE WEATHER
Development:
1)     Students will watch the video about weather and the common expression and vocabulary used for talking about it.

2)     Students will draw in their notebooks the images about weather and they will write the correct expression used for it.
          

How is the weather like?                                           

            It is sunny








3)      Students will play the memory game about weather in order to practice the learned vocabulary.
https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-memory-game-for-beginners/

thank you

Teacher Claudia